Saturday, October 24, 2009

sampah #1 unikl yang semakin hampas

Seperti universiti-universiti lain, unikl juga menganjurkan open day 2 kali setahun. unikl menganjurkannya pada 19/10/2009-20/10-2009 so sesiapa yang datang ke kampus akan nampak booth-booth BSE, BCEC, BIMD dan bla bla bla. aku bukan nak kata booth mereka tak gempak, tak menarik, mereka lah lebih hebat daripada sampah-sampah korup diunikl menganjurkan exhibition-exhibition macam ni. cuma di mana management sampah ni berada? adakah booth mereka di tempat parking? ditandas tingkat 1? ataupun di atas langit?

Serious aku tak nampak booth pihak admin atau unikl terbuka dan terlopong di lobby pada haritu. apa aku nampak semuanya pelajar-pelajar yang menunjukkan hasil kerja final year project mereka dan ini juga sungguh pelik kerana sepatutnya mereka mempunyai exhibition sendiri bukan yang dicampur aduk dengan open day unikl. nampaknya syaitan-syaitan yang pakai baju smart-smart ni masih mempunyai otak di buku lali tau nak cut budjet sana sini untuk masuk poket sendiri. teringat aku setahun yang lepas dimana pelajar BIMD telah membuat exhibition tribute to jalan ampas. itu the best, kenapa the best? pasal student yang buat, satu lobby dorang punya dan itu bukan unikl open day. unikl open day adalah selepas event mereka. Apa yang aku pasti pengabungan kali ini adalah project mega korupsi untuk cut budjet sana sini baki-baki masuk poket.

open day kali ini juga sangatlah tidak membrangsangkan dimana pihak-pihak yang patut datang tidak datang (entah dorang pernah datang ke tidak) seperti kompeni-kompeni di aliran IT etc etc, sepatutnya merekalah paling cenderung datang untuk melihat bakat pelajar-pelajar unikl yang sangat hebat daripada management unikl yang mempunyai otak di buku lali ini. tapi seperti biasa; hanya pelajar sekolah yang datang. tak payah cakap pelajar sekolah lah, cikgu mereka pun terlopong kalau student BSE terangkan sistem mereka.

selain itu juga, apa yang aku dengar makanan untuk pelajar-pelajar yang menjayakan open day ini sungguh menyedihkan. jumlah sebenar untuk budjet makanan ni aku tak pasti, tapi yang aku tahu makanan yang disediakan adalah seperti sisa-sisa makanan untuk makanan anijing. tapi untuk lecurer pandai plak korang bungkus lain ek? memang dasar makan duit haram macamtuh lah. cuma daging babi jer korang tak makan. kalo budjet untuk makanan adalah rm1000~2000 aku confirm korang bayar hanya rm300~700 untuk makan pelajar yang lain masuk poket. dah cukup untuk open day yang cukup sampah ni.

ok, ni pula point yang tak panjang tapi perlu disebut juga. tentang jamuan raya untuk pelajar unikl langsung tidak dibuat (mengenakan bayaran bukan jamuan raya itu jamuan berbayar ok?)
tapi untuk staff bukan main lagi korang hari-hari open house. memang korang ni jijik sejijik sampah masyarakat. aku malas nak tapis dah pasal korang ni memang sampah yang tak perlu ditapis. walaupun aku tak pernah menghadiri jamuan raya unikl, tapi aku saje nak cari point nak kutuk admin/management unikl yang cukup sampah ni.

Dan lastly unikl new mmp/jpm. nampaknya korang mula menyalak walaupun aku berdiam, aku tak pernah mengundi korang kerana sistem pengundian diunikl cukup pelik dan sangat singkat dan juga dianjurkan oleh orang-orang yang tak pernah nampak batang hidung masa event-event unikl berlangsung. orang-orang ni pelik skit pasal aku nampak event pelantikan jer dorang ada, mungkin kononya macam badan bebas lah. bullshit! ntah sape korang pilih, penamaan calon pun ntah kat mana korang kutip. apapun aku harap korang tak payah lah nak menyalak disini dan ajak nak buat meeting dengan aku. apa yang perlu korang buat masa buka blog ni hanyalah amik pen, tulis point-point aku sebut (kalau nak digital punya copy and paste jer) dan bentangkan dimeja meeting walaupun aku tahu keputusan tetap macamtu juga.

aku malas ingin berbudi bahasa, kerana kita berbudi kepada orang yang betul-betul kita hormat dan sanjung tinggi. sekian dari anonymous


3 comments:

  1. good job bro.troskan lagi dgn sampah #2.

    ReplyDelete
  2. open day kali ini memang agak teruk sikit kalau banding dengan semester lepas.....nampak macam boring je...orang yang sepatutnya datang seperti wakil dari microsoft,ceh seperti mana semester lepas tak datang untuk memberi ceramah pada kali ini...kecewa jugak.

    ReplyDelete
  3. Salam, anda semua dijemput untuk memeriahkan forum unikl.forumer.com

    ReplyDelete